Gemeentelijke dienstverlening: Goed begonnen is half gewonnen
De Gemeentelijke ombudsman en de Jeugdombudsman ontvingen in 2023 samen meer dan 700 zaken. Het totaal aantal klachten bleef daarmee globaal gelijk met het aantal…
![Bovenzijde van een parkeerzuil in Den Haag](https://ombudsman.denhaag.nl/wp-content/uploads/2024/04/shutterstock_2266533755-420x280.jpg)
Jaarverslag
Voor u ligt het gezamenlijke jaarverslag van de Gemeentelijke ombudsman en de Jeugdombudsman. Vanuit onze verschillende taken komen wij op voor mensen die vastlopen. Kinderen die niet de hulp krijgen die ze nodig hebben, burgers die vastdraaien in de bureaucratie of van het kastje naar de muur worden gestuurd. Ons jaarverslag is bedoeld om inzicht te geven in wat er in deze stad leeft. Welke vragen, problemen en klachten aan ons zijn voorgelegd en hoe die door ons zijn opgepakt en afgehandeld. Het jaarverslag begint met een gedeelde analyse van onze belangrijkste aandachtspunten voor de gemeente en instellingen waar wij over gaan. Het jaarverslag biedt verder inzicht in het dagelijkse werk van zowel de Gemeentelijke ombudsman als Jeugdombudsman.
Deel deze pagina
De Gemeentelijke ombudsman en de Jeugdombudsman ontvingen in 2023 samen meer dan 700 zaken. Het totaal aantal klachten bleef daarmee globaal gelijk met het aantal…
Is een weg naar goede klachtbehandeling In ons vorige jaarverslag constateerden we dat er in Leidschendam-Voorburg nog een wereld te winnen is op het terrein…
In de afgelopen jaren zijn bij de Gemeentelijke ombudsman en de Jeugdombudsman relatief weinig klachten binnengekomen van inwoners van Leidschendam-Voorburg. In 2022 is het aantal…